על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
פעילות גיבוש
פעילות גיבוש ופתיחת שנה לכיתות (ד׳-ט’/ י׳-י״ב)
כולל מערך שיעור לפתיחת שנת הלימודים
תקציר
פעילות גיבוש ופתיחת שנה לכיתות ד'-יב' #אקלים חברתי בטוח #גיבוש כיתה #מעברים #פסיכולוגיה חיובית
שיעורים מומלצים בנושא
מה נשמע- איך להתמודד עם כישלונות | ניתאי ברו
מומלץ לכיתות א'-ו': סדרת מה נשמע? מומלץ לפתוח ככה את היום או את השבוע, בכל פרק סוגיה אחרת שתפתח את היום לכיתה בצורה מיטבית, עם נושא רגשי חברתי לדון עליו, וגם לפעמים פשוט להתחיל את היום בחיוך:) והפעם - איך להתמודד עם כישלונות? במבחנים, בחיים ובכלל- איך להתמודד כשלא הצלחתי, ואיך זה יכול לקדם אותי להצלחה הבאה. כתיבה וייעוץ חינוכי: טלי קובלסמן; ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן #מה נשמע? #ניהול עצמי #חיוך #אקלים כיתתי #פתיחת יום #דיון קצר #אני והקבוצה #הכנה לחיים #אושר #SEL #חינוך רגשי חברתי #מילה טובה #פסיכולוגיה חיובית #גיבוש כיתה #אקלים חברתי #כישלון #כשלון #הצלחה וכישלון #הצלחה וכשלון #התמודדות עם כישלונות #התמודדות עם כשלונות #לחץ מבחנים #חרדת מבחנים #מבחן
הכיתה שלנו - גופי הפרטי, רק שלי
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות א'-ג'/ ד'-ה': סדרת סרטונים מיוחדת בהפקת Safe School, פרי עטו של אורי אוריין אחד מיוצרי סדרת הילדים והנוער המצליחה "ילדי בית העץ" ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: "גופי הפרטי, רק שלי" – ההבדל בין סוד רע לסוד טוב. על החשיבות שבישתוף ההורה/יועצת בהטרדה מינית אם חלילה היא מתרחשת . ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: דנה שבתאי. בימוי: רועי דביר. צילום: דודו בוקר, מיכה ריז'וב. סאונד: גיא ברקאי. עורכת אחראית : יפעת טאו. מעצבת ראשית : אריאל צרור. מומלץ לתלמידי א'-ה' בליווי היועצת בלבד!! אין לשדר בלי הנחיה מקצועית של יועצת בית הספר! #אלימות ושיח מכבד #דיווח #שיח מכבד #שיח מקבל #תקשורת מכבדת #חשיפת תוכן פרטי #מדברים על מיניות #אלימות #מיניות #הכיתה שלנו سلسلة مسرحيات خاصة من انتاج Safe School، بإشراف واحد من صانعي مسلسل الأطفال والشبيبة الناجح "أطفال بيت الشجرة" وبمرافقة طاقم تربوي واستشاري: عروض هامة ومُثرية بمواضيع اجتماعية وعاطفية. وهذه المرة: "جسمي هو ملكي أنا" – متى من المهم أن أشارك الآخرين بتجارب غير لطيفة عشتها. كُتب العرض خصيصًا ليكون ملائمًا ليشاهده طلاب وطالبات الصفوف الدنيا!
חברות, אהבה וזוגיות | סיון לוטן
מומלץ לכיתות ד׳-ז׳: יחסי חברות הם נושא מרכזי המעסיק את התלמידים והתלמידות. "החבר הטוב", "החברה הטובה" והחברים והחברות מקבוצת הגיל מהווים קבוצת השתייכות משמעותית עבור התלמידים והתלמידות בתקופת טרום ההתבגרות וההתבגרות. לחברויות השונות יש השפעה גדולה על עיצוב העמדות וההתנהגויות של המתבגרים והמתבגרות. המרכיב המרכזי בחברות הוא המפגש בין שני אנשים או יותר היוצרים ביניהם התקשרות ומקיימים ביניהם קשרי גומלין הדדיים. בשיעור זה נדבר על חברות, מה הוא חבר אמיתי, וגם בגילאים הגדולים יותר - על החברות כבסיס גם לזוגיות. #חברות #זוגיות #קשר חברי #אקלים כיתה #חבר #חברה #ידידות #קבוצת השווים #שיח רגשי חברתי #שיח חברתי #אהבה #תקשורת #תקשורת מקרבת #גיל ההתבגרות #מיניות #מיניות ומגדר
אובדן הורה (ז׳-ט׳/ י׳-יב׳)
דרוש ליווי ייעוצי. מומלץ לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': אובדן ושכול של הורה הם חוויה קשה ומורכבת המערערת את עולמם של הילד או הילדה. הילד או הילדה חווים כאב עמוק ומתמודדים עם שינויים רגשיים וחברתיים משמעותיים המושפעים גם מתגובות הסביבה. האובדן הפרטי מטלטל גם את עולמם של החברים לכיתה ומציב אותם בפני התמודדות עם סיטואציה לא מוכרת, שבה אינם יודעים כיצד נכון להתנהג ולהתנהל מול התלמיד או התלמידה הללו, ועלולים להתעורר בהם חששות לגבי עצמם. השיח והדיון בנושא ממלאים תפקיד קריטי בסיוע לתלמידים ולתלמידות להתמודד עם המחשבות והרגשות השונים המתעוררים בהם בעקבות האירוע הקשה, לתמוך בחברם או בחברתם לכיתה ולעזור להם. שיעור זה הוא שיעור מיוחד שהופק בשיתוף עם עמותת ״חמניות״. עמותת חמניות מספקת תמיכה רגשית וחברתית עבור ילדים יתומים. הפעילות שלנו נותנת מעטפת מלאה ככל האפשר לחניכים, לחונכים ולהורים הנותרים. הערת המערכת: דרוש ליווי יועצת חינוכית. בדף הבא יפורטו קווים מנחים לבשורה לחברי וחברות הכיתה על אובדן הורה של חבר או חברה לכיתה. את המערך יש להעביר שלא בנוכחות התלמיד שחווה אובדן. יש להעביר את השיעור בימים שבהם הילד בשבעה ומבשרים לכיתה בכדי להעניק להם כלים כיצד להתמודד ולתמוך בחבר. #נדרש ליווי ייעוצי #דרוש ליווי ייעוצי #אובדן #אובדן הורה #מוות #התמודדות עם אובדן #מוות של הורה #מוות הורה #חמניות #עמותת חמניות #התמודדות #התמודדות עם אובדן
2תגובות