על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
א׳-ג׳
יום הזיכרון ליצחק רבין
כולל מערך שיעור ליום הזיכרון ליצחק רבין
תקציר
מומלץ לכיתות א׳-ג׳, מערך השיעור שנלמד יעזור לנו לפתח דרכים להתמודדות עם מחלוקות בשיח מכבד ולא באלימות. יום הזיכרון ליצחק רבין נועד הן לתזכורת של דמותו של יצחק רבין כמנהיג וכאדם והן ללמידה של לקחי הרצח הזה. #יצחק רבין #מערך שיעור יום הזיכרון ליצחק רבין #אלימות #השראה #מעורבות חברתית #יצחק רבין #רצח #הסתה #שיח פוליטי #פוליטיקה #דעות #דעה #שיח מכבד #שיח מקבל #שיח פתוח #תקשורת מסיתה #לכידות חברתית #ריבוי דעות #כוחה של מילה #מחברים אמנה ישראלית
שיעורים מומלצים בנושא
מפתחים חוסן - מלחמה עם איראן (א-ו) | ליאת דותן
מומלץ לכיתות א'-ו'. ליאת דותן, הפסיכולוגית החינוכית מהמובילות בישראל בהרצאה על פיתוח חוסן נפשי מול המלחמה עם איראן. על רקע המלחמה עם איראן והמציאות הביטחונית המורכבת, רבים מאיתנו — גם ילדים וגם מבוגרים — חווים תחושות של חוסר ודאות, פחד, עצב ולעיתים גם אדישות. כולנו זקוקים למקום לעבד את הרגשות ולא להישאר לבד עם הקושי. המטרה שלנו היום היא לפתח יחד חוסן רגשי – אישי וכיתתי. נזהה את הרגשות שעולים בנו, נלמד איך אפשר להתמודד עם קושי בדרכים שונות, ונבנה לעצמנו "ארגז כלים רגשי" שיעזור לנו גם בהמשך. השיעור מותאם להעברה בזום. #הכנה לחיים #ניהול עצמי #פסיכולוגיה חיובית #חוסן #מלחמה #נפשי #התמודדות עם המצב #חזקים ביחד מומלצים #איראן #אירן #מלחמה באיראן #אקטואליה #חוסן נפשי #יסודי
3 דקות על המלחמה באיראן | אוהד חמו
מומלץ כיתות ז'-יב'. שיעור זה עוסק בהיבטים האקטואליים של התקיפה הישראלית באיראן, בהתבסס על ההסבר של כתב החדשות אוהד חמו. השיעור משלב הסבר על המציאות הביטחונית, לצד יצירת מרחב בטוח לעיבוד רגשי של התלמידים והתלמידות ומתן כלים להתמודדות עם מצבי אי־וודאות. השיעור מותאם להעברה בזום. #מלחמה #מלחמה באיראן #חוסן #חוסן נפשי #מצב חירום #אוהד חמו #אקטואליה #אקטואליה ומועדים #מלחמה #חות׳ים #החותים #חותים #החות׳ים #תימן #איראן #אירן #באיראן #באירן
גשר מאח"ד- מה עוזר לי כשקשה | א׳-יב׳
מערך שיעורמערך שיעור זה נועד להכיר לכיתה את מודל גש"ר מאח"ד- מודל להתמודדות במצבי משבר ולחץ. מודל זה עוסק בסגנונות התמודדות שונים של הפרט בזמן משבר. ההנחה במודל זה שבכל אדם טמון פוטנציאל להתמודדות. ניתן לזהות בכל אדם סגנון התמודדות הייחודי לו או מספר סגנונות התמודדות ייחודיים . ניתן לאתר מספר דפוסים, שפות, סגנונות התמודדות שבני אדם פועלים כאשר הם מתמודדים עם מצב לחץ, משבר, אי וודאות, אסון, וסכנה. גש"ר מאח"ד- גוף שכל רגש מערכת אמונות חברתי דמיון. מודל זה פותח על ידי "המרכז לשעת חירום" על ידי להד, מ. ואילון, ע. #חזקים ביחד מומלצים
עין שמחה ועין דומעת | חנה שדמי
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. החל מה-19 בינואר, לאחר מאבק עיקש של משפחות החטופים והבשלת התנאים לעסקה שנייה, אנחנו עדים בהתרגשות לחזרה הדרגתית של החטופים. בכל שבוע החמאס משחרר מספר חטופים ומדינת ישראל משחררת מחבלים שעצורים בישראל. בכל הכרזה משפחות החטופים עוברות טלטלה רגשית סביב השאלות: האם ילדיהם יהיו ברשימת המשוחררים? באיזה מצב הם יפגשו את יקיריהם? איך מתכוננים לחזרה של יקיריהם? מדינה שלמה עדה לתמונות המרגשות של השחרור ושל המפגש בין המשפחות ויקיריהם, שותפה להתרגשות לשמחה לדאגה, מקשיבה לשמחה ולאכזבה, לקנאה של המשפחות שעדיין ממתינות. גם המשפחות השכולות שהמחבלים המשוחררים היו מעורבים ברצח ילדיהם עוברות טלטלה רגשית . לכולנו עין שמחה ועין דומעת. לכולנו רגעים מרגשים שמחזירים את האמונה באחדות, אמונה באתוס הישראלי – של הבטחה להשבת החטופים הביתה. כולם מבינים שהשמחה איננה שלמה ומבטיחים להמשיך להיאבק עד שיגיע אחרון החטופים. כולנו מבינים שעבור המשפחות של החטופים השבים מעגל אחד נסגר – הם בבית, אפשר להתחיל לנשום, ומעגל שני נפתח - הטיפול והשיקום הפיזי והנפשי של קרוביהם וגם של עצמם. שיחות עם תלמידים הם בבחינת הקשבה לסיפורים של החטופים השבים, חקירה מתוך הוקרה על מהו חוסן, אילו כוחות פנימיים סייעו לחטופים ולמשפחותיהם להתמודד, להבין את האפשרות של צמיחה מתוך משבר. #חזרת החטופים #החזרת החטופים #כמה טוב שבאתם הביתה #כמה טוב שבאת הביתה #חוסן #חוסן נפשי #הקשבה #לקט חזרת החטופים
0תגובות