על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
סייף סקול
מערך שיעור - מה זו מחאה?
כולל מערך שיעור בנושא מחאה
תקציר
מומלץ לכיתות ז׳-י״ב. לא ניתן להתעלם מכך שמדינת ישראל סוערת על רקע השינויים הצפויים במערכת המשפט. המילים "הפגנה", "מחאה" ו"מהפכה" נשמעות הרבה בתקשורת, חשוב לקיים בכיתה שיח בנושא כדי לסייע לתלמידים ולתלמידות להבין טוב יותר מה קורה סביבם ולהזמין אותם להיות מעורבים באקטואליה. במערך שיעור זה ננסה להבין טוב יותר מהי הפגנה, מה זו מחאה ועל מה כל המהומה.
שיעורים מומלצים בנושא
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (ז׳-יב׳) | ליאת דותן | 3:05
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. מדובר בנושא רגיש, לכן אנו ממליצים לצפות בסרטון לפני השיעור ובמידת הצורך להתייעץ עם יועצת בית הספר. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. הם גם שמחים שהחטופים והחטופות עומדים לחזור, אך יבטאו גם פחד ומועקה ממצבם. הם יכולים להרגיש הקלה ושמחה לאור שחרור החטופים והחטופות, לצד כעס ודאגה מתנאי העִסְקָה ומשחרור מחבלים. הם יכולים להרגיש עצב ואכזבה על כך שלא כל החטופים והחטופות יחזרו בחיים, אבל לשמוח עם המשפחות שגופת ילדיהן חוזרת לארץ, ויהיה להן קבר שיוכלו לפקוד. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. שאלות כמו "מה גורם לחיזוק החוסן הלאומי?" "באילו מצבים הוא עלול להיפגע?" "איך מנהלים שיח הוגן ומוגן במצבים קונפליקטואליים?" "איך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לתרום לחוסן הלאומי?" יעוררו שיח ערכי שחשוב לקיימו בכיתה. #חוסן #חטופים #החזרת החטופים #עסקת החטופים #אקטואליה #אקטואליה ומועדים #חטופות #תקווה #לכידות
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (א׳-ג׳) | ליאת דותן | 2:51
מומלץ לכיתות א׳-ג׳. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. מערך שיעור זה נועד להכיר לכיתה את מודל גש"ר מאח"ד, מודל להתמודדות במצבי משבר ולחץ. מודל זה עוסק בסגנונות התמודדות שונים של הפרט בזמן משבר. ההנחה במודל זה היא שבכל אדם טמון פוטנציאל להתמודדות. ניתן לזהות בכל אדם סגנון התמודדות הייחודי לו או כמה סגנונות התמודדות ייחודיים. ניתן לאתר כמה דפוסים, שפות או סגנונות התמודדות שבני אדם פועלים לפיהם כאשר הם מתמודדים עם מצבי לחץ, משבר, אי ודאות, אסון או סכנה. גש"ר מאח"ד – גוף, שכל, רגש, מערכת אמונות, חברה, דמיון. מודל זה פותח על ידי עפרה איילון ומולי להד עבור "המרכז לשעת חירום". מטרת השיעור היא לחבר את הכיתה לעוגנים ולמשאבים אישיים כדי לחזק את החוסן של כל תלמיד ותלמידה ולתת להם כלים שבהם יוכלו להשתמש ברגעי משבר, חרדה או לחץ. #חטופים #חטופות #חזרת החטופים #עסקה #מלחמת חרבות הברזל #עסקת החזרת החטופים #עסקת חטופים #שחרור החטופים #מלחמת #הסכם #מחכים לכם בבית #מערך שיעור על החזרת החטופים #חוסן #חוסן נפשי
הזדמנות להתרגש, להחזיק את התקווה ולחזק את החוסן (ד׳-ו׳) | ליאת דותן | 2:51
מומלץ לכיתות ד׳-ו׳. שיבת החטופים מזמנת לכולנו התרגשות שיכולה לבוא לידי ביטוי בסערה של רגשות. אם נשאל תלמידים ותלמידות מה הם מרגישים, הם יתקשו לבחור רגש אחד ואף יסבירו שהם חווים לפעמים רגשות סותרים. הם גם שמחים שהחטופים והחטופות עומדים לחזור, אך יבטאו גם פחד ומועקה ממצבם. הם יכולים להרגיש הקלה ושמחה לאור שחרור החטופים והחטופות, לצד כעס ודאגה מתנאי העִסְקָה ומשחרור מחבלים. הם יכולים להרגיש עצב ואכזבה על כך שלא כל החטופים והחטופות יחזרו בחיים, אבל לשמוח עם המשפחות שגופת ילדיהן חוזרת לארץ, ויהיה להן קבר שיוכלו לפקוד. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות שעולים ובעוצמתם, לנרמל ולתקף אותם וללמוד כיצד להתמודד איתם. מרכיב מרכזי בהתאוששות מהמשבר הוא תפיסת התקווה שמסמנת יעדים ודרכים להתאוששות ולהתמודדות עם המשבר. מרכיב נוסף בהתמודדות ובחיזוק החוסן האישי והלאומי הוא הבנת החשיבות של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. שאלות כמו "מה גורם לחיזוק החוסן הלאומי?" "באילו מצבים הוא עלול להיפגע?" "איך מנהלים שיח הוגן ומוגן במצבים קונפליקטואליים?" "איך כל אחד ואחת מאיתנו יכולים לתרום לחוסן הלאומי?" יעוררו שיח ערכי שחשוב לקיימו בכיתה. מערך השיעור יעלה בהמשך #עסקת חזרת החטופים #חוסן #חיזוק החוסן #תקווה #גשר מאחד #גש״ר מאח״ד #חטופים #חטופות #חזרת החטופים #עסקה #מלחמת חרבות הברזל #עסקת החזרת החטופים #עסקת חטופים #שחרור החטופים #מלחמת #הסכם #מחכים לכם בבית #מערך שיעור על החזרת החטופים
הסיפור מאחורי כ"ט בנובמבר | יובל מלחי | 10:05
מומלץ כיתות ז-ט/י-ב. כ"ט בנובמבר הוא לא רק תאריך היסטורי אלא רגע מכונן בתולדות העם היהודי. זהו יום שמזמין לחשוב לעומק על הדרך להקמת המדינה, על מאמצים מדיניים ומאבקים חברתיים, ועל איך אירועי עבר ממשיכים להשפיע על המציאות שלנו כיום. יובל מלחי מהפודאקסט "עושים היסטוריה" מספר לנו על היום החשוב הזה. #כט בנובמבר #היסטוריה ישראלית #הקמת המדינה #ציונות #חשיבה ביקורתית #מנהיגות #כ"ט בנובמבר #29 בנובמבר
0תגובות