על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
מערך מיוחד לימים מורכבים (ז׳-ט׳/ י׳-י״ב)
תקציר
מומלץ לכיתות ז-י״ב. מערך שיעור המעורר שיח בימים מורכבים אלה. כל קבוצה בטוחה בצדקתה וטוענת כי הקבוצה האחרת מאיימת על ערכי היסוד ועל אושיות הקיום של מדינת ישראל. אנחנו עדים להקשבה מועטה לנקודת המבט של האחר, שכן כל העמדות הופכות קיצוניות יותר. הבסיס לתרבות שיח מכבד הוא ההכרה בכבודו של האדם כערך ובזכותו להיות שונה מאחרים, גם אם דעותיו והשקפת עולמו מעוררות התנגדות, כעס ואי־נחת. במערך זה נעסוק בתרבות השיח וניהול שיח מכבד והכרה בריבוי דעות מנוגדות.
שיעורים מומלצים בנושא
עין שמחה ועין דומעת | חנה שדמי
מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. החל מה-19 בינואר, לאחר מאבק עיקש של משפחות החטופים והבשלת התנאים לעסקה שנייה, אנחנו עדים בהתרגשות לחזרה הדרגתית של החטופים. בכל שבוע החמאס משחרר מספר חטופים ומדינת ישראל משחררת מחבלים שעצורים בישראל. בכל הכרזה משפחות החטופים עוברות טלטלה רגשית סביב השאלות: האם ילדיהם יהיו ברשימת המשוחררים? באיזה מצב הם יפגשו את יקיריהם? איך מתכוננים לחזרה של יקיריהם? מדינה שלמה עדה לתמונות המרגשות של השחרור ושל המפגש בין המשפחות ויקיריהם, שותפה להתרגשות לשמחה לדאגה, מקשיבה לשמחה ולאכזבה, לקנאה של המשפחות שעדיין ממתינות. גם המשפחות השכולות שהמחבלים המשוחררים היו מעורבים ברצח ילדיהם עוברות טלטלה רגשית . לכולנו עין שמחה ועין דומעת. לכולנו רגעים מרגשים שמחזירים את האמונה באחדות, אמונה באתוס הישראלי – של הבטחה להשבת החטופים הביתה. כולם מבינים שהשמחה איננה שלמה ומבטיחים להמשיך להיאבק עד שיגיע אחרון החטופים. כולנו מבינים שעבור המשפחות של החטופים השבים מעגל אחד נסגר – הם בבית, אפשר להתחיל לנשום, ומעגל שני נפתח - הטיפול והשיקום הפיזי והנפשי של קרוביהם וגם של עצמם. שיחות עם תלמידים הם בבחינת הקשבה לסיפורים של החטופים השבים, חקירה מתוך הוקרה על מהו חוסן, אילו כוחות פנימיים סייעו לחטופים ולמשפחותיהם להתמודד, להבין את האפשרות של צמיחה מתוך משבר. #חזרת החטופים #החזרת החטופים #כמה טוב שבאתם הביתה #כמה טוב שבאת הביתה #חוסן #חוסן נפשי #הקשבה #לקט חזרת החטופים
נפרדים מהשנה (ד׳-ו׳) | ניב שרייבר
מומלץ לכיתות ד'-ו'. לקראת סיום השנה והיציאה לחופש הגדול, ניב שרייבר היועצת החינוכית שלנו, עושה סדר- מהי פרידה? מה לקחת מהשנה ומה להשאיר מאחור? איך להתכונן לחופש הגדול ולתכנן לו"ז. איך להתייחס לשיעמום וכמה חשוב לנהל את הזמן נכון עם הטלפון הסלולרי והרשתות החברתיות. #סיום שנה #פרידה #סיכום שנה #חופש גדול #החופש הגדול #תכנון לו"ז #אפליקציות #אינטרנט בטוח #ניהול זמן #הכנה לחיים #חברים #חברות #אקלים כיתתי #SEL #חינוך רגשי חברתי #הכנה לחיים #ניהול עצמי #פסיכולוגיה חיובית #פופאפ-סיום שנה موصى به للطلاب من الصف الرابع – السادس. مع اقتراب نهاية العام الدراسي والخروج للعطلة الكبيرة، نيف شرايبر، مستشارتنا التربوية، تُرتب لنا الأمور – ما هو الوداع؟ ماذا نأخذ معنا من هذا العام وماذا نترك خلفنا؟ كيف نستعد للعطلة الكبيرة ونخطط وقتنا. كيف نتعامل مع الملل ومدى أهمية أن ندير الوقت بشكل صحيح مع الهاتف الخليوي وشبكات التواصل الاجتماعي. #نهاية السنة #وداع #تلخيص السنة #عطلة كبيرة #العطلة الكبيرة #تخطيط الوقت"#تطبيقات #انترنت آمن #إدارة الوقت #الاستعداد للحياة #أصدقاء #صداقة #بيئة صفية #SEL #تربية عاطفية اجتماعية
נפרדים מהשנה (ז׳-ט׳/ י׳-י״ב) | ניר שרייבר
מומלץ לכיתות ז'-יב'. לקראת סיום השנה והיציאה לחופש הגדול, ניב שרייבר היועצת החינוכית שלנו, עושה סדר- מהי פרידה? מה לקחת מהשנה ומה להשאיר מאחור? איך להתכונן לחופש הגדול ולתכנן לו"ז מתאים. איך להתייחס לשיעמום וכמה חשוב לנהל את הזמן נכון עם הטלפון הסלולרי והרשתות החברתיות. #סיום שנה #פרידה #סיכום שנה #חופש גדול #החופש הגדול #תכנון לו"ז #אפליקציות #אינטרנט בטוח #ניהול זמן #הכנה לחיים #חברים #חברות #אקלים כיתתי #SEL #חינוך רגשי חברתי #הכנה לחיים #ניהול עצמי #פסיכולוגיה חיובית #פופאפ-סיום שנה موصى به للطلاب من الصف السابع – الثاني عشر. مع اقتراب نهاية العام الدراسي والخروج للعطلة الكبيرة، نيف شرايبر، مستشارتنا التربوية، تُرتب لنا الأمور – ما هو الوداع؟ ماذا نأخذ معنا من هذا العام وماذا نترك خلفنا؟ كيف نستعد للعطلة الكبيرة ونخطط وقتنا. كيف نتعامل مع الملل ومدى أهمية أن ندير الوقت بشكل صحيح مع الهاتف الخليوي وشبكات التواصل الاجتماعي. #نهاية السنة #وداع #تلخيص السنة #عطلة كبيرة #العطلة الكبيرة #تخطيط الوقت"#تطبيقات #انترنت آمن #إدارة الوقت #الاستعداد للحياة #أصدقاء #صداقة #بيئة صفية #SEL #تربية عاطفية اجتماعية
נפרדים מהשנה (א׳-ג׳) | ניב שרייבר
מומלץ לכיתות א'-ג'. לקראת סיום השנה והיציאה לחופש הגדול, ניב שרייבר היועצת החינוכית שלנו, וילדי כיתה א'-ג' מספרים על הפרידה שלהם מהכיתה ומהבית ספר, על התוכניות לחופש הגדול, נזכרים ברגעים המרגשים והמצחיקים השנה, איך ישמרו על קשרים בזמן החופשה ומה לוקחים איתם לשנה הבאה. #סיום שנה #פרידה #סיכום שנה #חופש גדול #החופש הגדול #תכנון לו"ז #ניהול זמן #הכנה לחיים #חברים #חברות #אקלים כיתתי #SEL #חינוך רגשי חברתי #ניהול עצמי #פסיכולוגיה חיובית #פופאפ-סיום שנה موصى به للطلاب من الصف الأول – الثالث. مع اقتراب نهاية العام الدراسي والخروج إلى العطلة الكبيرة، نيف شرايبر، مستشارتنا التربوية، مع طلاب من الصف الأول – الثالث، يتحدثون عن وداعهم للصف والمدرسة، عن برامجهم للعطلة الكبيرة، يتذكرون اللحظات المؤثرة والمضحكة التي حدثت هذا العام، وكيف سيحافظون على العلاقات بينهم للسنة القادمة. #نهاية السنة #وداع #تلخيص السنة #عطلة كبيرة #العطلة الكبيرة #تخطيط الوقت"#إدارة الوقت #الاستعداد للحياة #أصدقاء #صداقة #بيئة صفية #SEL #تربية عاطفية اجتماعية
0תגובות