על מנת לצפות בתוכן זה יש להתחבר למערכת
100 ימים למלחמה (א'-ו')
כולל מערך שיעור על מלחמת חרבות ברזל
תקציר
מערך מותאם לתלמידי א'-ו' שאינו כולל התייחסות לסוגיית החטופים והחללים בשל גילם הצעיר של התלמידים: מאה ימים עברו מהשבת השחורה ב-7 באוקטובר שהובילה למלחמת "חרבות ברזל" והמערך נועד ליצירת שיח מותראם גיל בנושא.המערך משלב את סרטוני ה"מה נשמע" הקיימים במערכת: מה נשמע- אפשר להרגיש הכל (גם במלחמה) ומה נשמע - לעשות למען האחר. לצד שני סרטונים אלו, תוכלו למצוא במסמך זה רעיונות נוספים לשיח רגשי בכיתה לפי בחירתכם. #מאה ימים #מלחמת חרבות ברזל #חטופים #מאיה ימים למלחמה # 100 ימים #חרבות ברזל #השבת השחורה #הסברה #מה נשמע #שיחרור החטופים
שיעורים מומלצים בנושא
600 ימים למלחמה (ז׳-ט׳/ י׳-יב׳) | חנה שדמי
מומלץ לכיתות ז׳-ט׳/ י׳-יב׳. ביום רביעי (28.5.25) יצוינו במדינה 600 ימים ל"שבת השחורה" שהתרחשה בשבעה באוקטובר, 600 ימים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", המלחמה הארוכה במלחמות ישראל. זוהי נקודת ציון שמזמינה אותנו לספר ולזכור את מה שהיה ולקוות למה שיהיה. לרבים מאיתנו, מבוגרים ותלמידים כאחד, התקופה האחרונה תיזכר כתקופה של טראומה לאומית לנוכח האירועים הקשים שעברו על כולנו. קשה לסכם את מה שטרם הסתיים. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות ובעוצמתם וכן לנרמל ולתקף אותם, לחשוף את משאבי החוסן וההתמודדות של החברה הישראלית לצד כוחות הנפש ורוח האדם כפי שהתגלו בתקופה זו. בשיח על התמודדות והתאוששות מהמשבר ועל חיזוק החוסן האישי והלאומי חשוב לדבר על צמיחה מתוך משבר, על תפיסת התקווה, שמסמנת יעדים ודרכים לעתיד, ועל חשיבותם של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. #600 ימים #חטופים #מחכים לכם בבית #החזרת החטופים #מלחמה #חזרת החטופים #חטופים #חטוף #600 #מלחמת חרבות הברזל #חנה שדמי
600 ימים למלחמה (ה׳-ו׳) | חנה שדמי
מומלץ לכיתות ה׳-ו׳. ביום רביעי (28.5.25) יצוינו במדינה 600 ימים ל"שבת השחורה" שהתרחשה בשבעה באוקטובר, 600 ימים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", המלחמה הארוכה במלחמות ישראל. זוהי נקודת ציון שמזמינה אותנו לספר ולזכור את מה שהיה ולקוות למה שיהיה. לרבים מאיתנו, מבוגרים ותלמידים כאחד, התקופה הזאת תיזכר כתקופה של טראומה לאומית לנוכח האירועים הקשים שעברו על כולנו. קשה לסכם את מה שטרם הסתיים. ניהול שיח רגשי בכיתה במציאות מורכבת כל כך יאפשר לתלמידים ולתלמידות לזהות, לבטא ולשתף איך הם מרגשים, להבחין במנעד רחב של רגשות ובעוצמתם וכן לנרמל ולתקף אותם, לחשוף את משאבי החוסן וההתמודדות של החברה הישראלית לצד כוחות הנפש ורוח האדם כפי שהתגלו בתקופה זו. בשיח על התמודדות והתאוששות מהמשבר ועל חיזוק החוסן האישי והלאומי חשוב לדבר על צמיחה מתוך משבר, על תפיסת התקווה, שמסמנת יעדים ודרכים לעתיד, ועל חשיבותם של ערכים כמו ערבות הדדית, לכידות חברתית ומעורבות חברתית. #600 ימים #חטופים #מחכים לכם בבית #החזרת החטופים #מלחמה #חזרת החטופים #חטופים #חטוף #600 #מלחמת חרבות הברזל #חנה שדמי
החזרת החטופים שאינם בחיים | ליאת דותן
נדרש ליווי ייעוצי לכיתות ז'-ט'/ י'-יב': תהליך השבתם של החטופים משבי החמאס לחיק משפחותיהם מעורר שמחה והתרגשות לצד רגשות של מתח, עצב ואובדן. ככל שעובר הזמן אנו עדים למראות קשים יותר וקורעי לב, המעידים על התעללות והתנאים הקשים בהם הוחזקו החטופים, תמונות המחזירות את הטראומה הלאומית של ניצולי שואה ששוחררו בסיום מלחמת העולם השניה. חלק מהחטופים אינם בין החיים ובצד ההקלה שגופותיהם מוחזרות לארץ ולמשפחות יהיה קבר שיוכלו לפקוד, עשויים להתעורר רגשות קשים של כעס, עצב, אובדן ואף תחושת השפלה. מנעד הרגשות הרחב ועוצמתם, עשויים לגרום לטלטלה רגשית הן בקרב התלמידים והן בקרב המבוגרים המשמעותיים, ההורים וצוותי החינוך. לנוכח המציאות המורכבת, יש חשיבות רבה לניהול שיח רגשי בנושא, שיוכל לסייע לתלמידים לארגן את האירועים ולווסת את החוויה הרגשית שלהם ואת התגובות שלהם למצב. #חטופים #החזרת החטופים #גופות #החזרת גופות #חטופים #500 ימים #חוסן #תקווה#מלחמה
מפינוי לתקומה - אלעד קלימי | חנה שדמי
הסיפור של סגן ראש עיריית שדרות אלעד קלימי, ממונה תחום החינוך בעיר הוא סיפור של מנהיגות במשבר חירום. למרות שהעיר שדרות למודת התמודדות במצבי חירום, התחדדה ההבנה בשעות הראשונות ב- 7 באוקטובר, שהחירום הנוכחי שונה בהיקפו במהותו מקודמיו. מתיאוריו של אלעד ניתן להבין שהוא פעל בשני ערוצים מקבילים, האחד הוא הערוץ הביצועי, המעשי, והאחר הוא הערוץ התודעתי. היה ברור למנהיגות של שדרות שיש לבזר את האחריות ולתת סמכות לבעלי תפקידים לפתוח מרחבי עיר הכוללים חינוך רווחה ופנאי בחמישה מרכזי הפינוי. על מנת לעשות זאת היה צורך לגייס מנהיגים מקומיים להאמין ביכולתם להוביל ולהעניק להם את הסיוע שיצליחו במשימתם. במקביל, להוות עמוד שדרה בתוך הכאוס, עמוד שדרה שמחבר את כולם לעשייה ולכוחות ההתמודדות. להחזיק את האופטימיות ואת התקווה של הקהילה של שדרות, שהיא קהילה מאמינה, יהיה את הכוחות לצמוח מהמשבר. סדנת ניהול בחירום זו הופקה בשיתוף עם רשת אמית ועיריית שדרות #סדנת ניהול #קורס מנהלים #ניהול בחירום #שדרות #אמית #אמי״ת #רשת אמית #שיעור פתוח #ברוש #להבה #מגדלורים #ברוש ולהבה #תרגום עברית ואנגלית #אנגלית #עברית #מורים #סדנת #סדנה #סדנת צוות #מנהיגות בחירום #אמית
1תגובות / 4