support icon
close
close

הבינה מלאכותית - הפגיעה אמיתית | 7:07 דק׳

הסטורי שלנו- פגיעה מ-AI

כולל מערך שיעור בנושא AI

מערך שיעורמצגתשיעורי ביתש.ב
שמירה במועדפים
הוספה ליומן
0

תקציר

מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. מיני סדרה מיוחדת בה בהפקת Safe School, שכתב אורי אוריין אחד מכותבי סדרות הילדים והנוער המצליחות בישראל (כראמל, ילדי בית העץ ועוד), ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: פגיעה מ-AI. הנושא של דיפ פייק וזיוף תמונות אינטימיות הוא הזדמנות לדון עם הכיתה על אתיקה אחריות וכללי התנהגות ברשת, לדבר על כבוד, הסכמה ופרטיות בעולם דיגיטלי. מטרת השיעור לעזור לכיתה להבין את ההשלכות של יצירת תוכן כזה וכיצד למנוע אותו. נדבר עם הכיתה על התופעה, נבחן את ההשלכות החברתיות והאתיות שלה ונעודד שימוש אחראי בטכנולוגיה. שחקנים: רועי רביב (אופק), ירדן קסטלר (ברק), סתיו רייכנטל (דולב), עמית מרקוס (נויה), אופיר פרץ (עדן) ונועה גנדלמן (סיון המורה). ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן, נעמה אליאסף סהר. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל, עידן קורדובי. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ארט דיירקטור: אריאל צרור. עוזרות הפקה: עמית בירן, גאיה קלדרון. כתיבת מערך השיעור: מיה מגנט. תודה ל״אורט״ על אירוח הסדרה אצלם בבית הספר. #פגיעה ברשת #פגיעה מינית #חוק הסרטונים #ים קטאל #בריונות #שיימינג #ai #פגיעה בai #אינטרנט בטוח #גלישה בטוחה #יחסים בין חברים #חברות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #דחיה חברתית #כוחה של מילה #חברות #אמפתיה #הצופה מהצד #סטורי #מסך #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #דיפ פייק #צו השעה

פרקים נוספים בסדרה

הסטורי שלנו - איך נזהה מי צריך עזרה? | 6:32 דק׳

מומלץ לתלמידי ז׳-יב׳. מיני סדרה מיוחדת בה בהפקת Safe School, שכתב אורי אוריין אחד מכותבי סדרות הילדים והנוער המצליחות בישראל (כראמל, ילדי בית העץ ועוד), ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: איך נזהה שחבר צריך עזרה? גיל ההתבגרות הוא תקופה סוערת מבחינה רגשית. הרגשות נחווים בעוצמה ומתחלפים לעיתים תכופות. זאת לצד שינויים פיזיים, הורמונליים חברתיים וקוגניטיביים. שינויים רבים אלו עשויים להוביל לעומס רגשי, להקשות על מערכות היחסים עם החברים והמשפחה ועל התפקוד וההתנהגות במסגרת בית הספר. במצבים מסוימים, מתבגרות ומתבגרים עשויים לחוש עומס רגשי גדול מידי, לחוות מצוקה ומשבר. פעמים רבות סימני המצוקה לא יופיעו באופן ברור ויבואו לידי ביטוי בכל מיני התנהגויות כמו הימנעות, התרסה, התנהגות מוחצנת ואף פוגענית. חשוב מאוד לדעת לזהות את הסימנים למצוקה על מנת לתת מענה ולסייע כמה שיותר מהר. זיהוי סימני המצוקה בזמן יכול לשפר באופן משמעותי את חווית ההתבגרות ולמנוע מצבי סיכון. מערך השיעור יעסוק בזיהוי סימני מצוקה אלו כך שגם התלמידים והתלמידות יוכלו לזהות אותם אצל חבריהם. כמו כן, המערך יעסוק בדרכי הפעולה המומלצות לאחר הזיהוי. שיעור זה מהווה למידה חברתית רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי, קבלת החלטות ומודעות חברתית. שחקנים: רועי רביב (אופק), ירדן קסטלר (ברק), סתיו רייכנטל (דולב), עמית מרקוס (נויה), אופיר פרץ (עדן) ונועה גנדלמן (סיון המורה). ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן, נעמה אליאסף סהר. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל, עידן קורדובי. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ארט דיירקטור: אריאל צרור. עוזרות הפקה: עמית בירן, גאיה קלדרון.כתיבת המערך: רינת כהן. תודה ל״אורט״ על אירוח הסדרה אצלכם בבית הספר. #יחסים בין חברים #חברות #מיומנות חברתית #מיומנויות חברתיות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #דחיה חברתית #כוחה של מילה #חברות #אמפתיה #שליטה ברגשות #ויסות רגשי #הצופה מהצד #סטורי #מסך #לצאת מהמסך #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #מיומנויות #סמים #אלכוהול #מצוקה #זיהוי סימני מצוקה #התמכרויות #התנהגויות סיכון #גיל ההתבגרות #גיל ההתבגרות #צו השעה

הסטורי שלנו - חרדת מבחנים - לחץ וכשלון | 5:48 דק׳

מומלץ לתלמידי ז׳-ט'/ י'-יב׳. מיני סדרה מיוחדת בה בהפקת Safe School, שכתב אורי אוריין אחד מכותבי סדרות הילדים והנוער המצליחות בישראל (כראמל, ילדי בית העץ ועוד), ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: התמודדות עם לחץ מבחנים. בני נוער רבים חווים פחד מכישלון בלימודים ומבחנים מתוך חשש שיתויגו כלא מוצלחים, דבר שעלול לפגוע במעמדם החברתי ובתחושת השייכות שלהם. פחד זה עשוי להוביל לירידה בערך העצמי ולפגיעה ביכולת להתמודד עם משימות מורכבות. חשוב לסייע לתלמידים לזהות מה מוביל לתחושת לחץ, מתי הלחץ פוגע בהם ואיך אפשר להתמודדות איתו. בשיעור זה נקנה כלים שיכולים לסייע ליכולת הויסות רגשי, על מנת למתן את הלחץ ולתפקד באופן יעיל ומיטבי. שחקנים: רועי רביב (אופק), ירדן קסטלר (ברק), סתיו רייכנטל (דולב), עמית מרקוס (נויה), אופיר פרץ (עדן) ונועה גנדלמן (סיון המורה). ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן, נעמה אליאסף סהר. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל, עידן קורדובי. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ארט דיירקטור: אריאל צרור. עוזרות הפקה: עמית בירן, גאיה קלדרון. תודה ל״אורט״ על אירוח הסדרה אצלכם בבית הספר. #יחסים בין חברים #חברות #מיומנות חברתית #מיומנויות חברתיות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #דחיה חברתית #כוחה של מילה #חברות #אמפתיה #שליטה ברגשות #ויסות רגשי #הצופה מהצד #סטורי #מסך #לצאת מהמסך #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #מיומנויות #לחץ מבחנים #לחץ #כישלון במבחן #כישלון #כשלון #כשלון במבחן #מיומנויות למידה #למידה #הכנה לחיים #חרדת בחינות

הסטורי שלנו - האני האמיתי שלי | 6:01 דק׳

מומלץ לכיתות ז׳-יב׳. מיני סדרה מיוחדת בה בהפקת Safe School, שכתב אורי אוריין אחד מכותבי סדרות הילדים והנוער המצליחות בישראל (כראמל, ילדי בית העץ ועוד), ובליווי צוות חינוכי וייעוצי. והפעם: ביסוס זהות עצמית. בגיל ההתבגרות המשימה ההתפתחותיות העיקרית היא גיבוש הזהות העצמית. בני ובנות הנוער מתלבטים רבות סביב סוגיות של זהות. הם מנסים למצוא את הייחודיות שבהם מבלי לאבד את תחושת השייכות והדמיון לקבוצה, למשפחה, למודלים שונים בחברה ועוד. סביב המתח הזה, הם מתמודדים עם לחץ חברתי וחשש שישלמו מחיר חברתי על הייחודיות שלהם. הם עסוקים בהשוואות, בניסיון למלא את התפקידים החברתיים המצופים מהם ועוד. השיעור הנוכחי יעסוק בסוגייה זו. בנושא של עיצוב הזהות האישית. במחירים הרגשיים הנלווים לוויתור על המאווים האישיים מתוך לחץ חברתי, ובטיפוח היכולת ״ללכת עם הלב״ מבלי לוותר על השתייכות לקבוצה. שיעור זה מהווה למידה חברתית רגשית (SEL) בתחום של ניהול עצמי, מודעת עצמית ומודעות חברתית. שחקנים: רועי רביב (אופק), ירדן קסטלר (ברק), סתיו רייכנטל (דולב), עמית מרקוס (נויה), אופיר פרץ (עדן) ונועה גנדלמן (סיון המורה). ייעוץ: חנה שדמי, טלי קובלסמן, סיון לוטן, נעמה אליאסף סהר. ייעוץ פסיכולוגי חינוכי: ליאת דותן. עריכה: יפעת טאו. בימוי: יוני חרל"פ. מפיק ראשי: שמי מנדל, הפקה: קנדלה פינטו. צילום: ענבר קלינגל, עידן קורדובי. סאונד: אוהד סטמטי. עריכת וידיאו: רועי רשיש. ארט דיירקטור: אריאל צרור. עוזרות הפקה: עמית בירן, גאיה קלדרון. כתיבת מערך השיעור: מיה מגנט. תודה ל״אורט״ על אירוח הסדרה אצלם בבית הספר. #sel #יחסים בין חברים #חברות #אקלים כיתה #אקלים כיתתי #SEL #דחיה חברתית #כוחה של מילה #חברות #אמפתיה #הצופה מהצד #סדרה #סדרת מופת #מיומנויות #ביסוס זהות עצמית #מערך בנושא זהות עצמית #פשוט אני #האני האמיתי שלי #לחץ חברתי #פורים #צו השעה

לכל הפרקים בסדרה

0תגובות